Tjedan školskog doručka
Naša škola, Osnovna škola Jurja Barakovića, Ražanac, i ove je godine sudjelovala u obilježavanju nacionalnog Tjedna školskog doručka, koji se održavao od 13. do 17. listopada 2025. godine. Tijekom tjedna učenicima je na zabavan i edukativan način istaknuta važnost redovitog i pravilnog doručka te uravnotežene prehrane. Kroz različite aktivnosti učenici su imali priliku naučiti više o zdravim prehrambenim navikama i važnosti doručka za uspješan početak školskog dana.
Učiteljice razredne nastave u matičnoj školi s učenicima od 1. do 4. razreda provele su praktičnu radionicu pripreme zdravih napitaka – smoothieja. Tijekom aktivnosti učenici su imali priliku upoznati raznovrsne voćne kombinacije, razgovarati o važnosti voća i povrća u svakodnevnoj prehrani te aktivno sudjelovati u pripremi napitaka. Na kraju druženja učenici su se zasladili domaćim sokom i ukusnim domaćim keksima, čime je u ugodnom i poticajnom ozračju zaokruženo obilježavanje Tjedna školskog doručka.
Učenici 5. razreda matične škole obilježili su Tjedan školskog doručka razgovorom o važnosti pravilne prehrane i zdravih životnih navika. Razmišljali su o tome što čini uravnotežen i ukusan jutarnji obrok te su dijelili svoje prijedloge za zdrav početak dana. Među njihovim idejama našli su se integralni tost s jajem i avokadom, kajgana s pancetom i povrćem, jogurt sa zobenim pahuljicama, voćna salata i voćni smoothie. Neki su učenici donijeli i vlastite primjere doručka koje su s veseljem predstavili razredu. Kroz razgovor su razlikovali zdravu i nezdravu hranu te istaknuli važnost ravnoteže u prehrani. Sve aktivnosti protekle su u veselom i poticajnom ozračju, a učenici su zaključili da je zdravi doručak najbolji način za dobar početak dana.
Razrednica 6. razreda matične škole je sa svojim učenicima obilježila Tjedan školskog doručka izradom veselih i zdravih sendviča. Nakon degustacije izabran je i najbolji sendvič, a njegov je autor nagrađen prigodnim poklonom. Učenici su imali i dodatni zadatak – istražiti putem interneta kako se hrane njihovi vršnjaci u zemlji svijeta koju bi voljeli jednog dana posjetiti. Pojedini su se učenici posebno potrudili te su prikupili podatke o doručku u više različitih zemalja. Zaključili su da se u većini zemalja svijeta za doručak najčešće konzumira lakša hrana – slatka peciva, namazi i voće – dok je u nekim zemljama uobičajeno jesti kaloričnija jela poput kobasica, jaja ili slanine.
Razrednice 7. i 8. razreda matične škole organizirale su za svoje učenike edukativnu šetnju na rivu u Ražancu s ciljem poticanja zdravih životnih navika. Učenici su sa sobom ponijeli svoj uobičajeni doručak, ali i pripremili zdraviju verziju istog kako bi mogli usporediti sastav i nutritivnu vrijednost različitih namirnica. Tijekom šetnje razgovarali su o važnosti pravilne i uravnotežene prehrane te raspravljali o tome koje bi namirnice bilo poželjno redovito uključivati u doručak, a koje konzumirati rjeđe ili u manjim količinama. Kroz neformalno druženje i razgovor učenici su naučili koje se hranjive tvari nalaze u pojedinim namirnicama te zašto su važne za rast, energiju i očuvanje zdravlja. Poseban je naglasak stavljen na važnost doručka kao najvažnijeg obroka u danu te na povezanost zdrave prehrane s koncentracijom, raspoloženjem i općim blagostanjem. Ova je aktivnost bila prilika da učenici na zanimljiv i praktičan način povežu teorijsko znanje s vlastitim životnim navikama.
Učiteljice u PO Jovići s učenicima su obilježile Tjedan školskog doručka kroz zdrave i zanimljive aktivnosti. Korištenjem domaćih i svježih namirnica koje su djeca donijela, zajedno su pripremili tradicionalan doručak s jajima, pancetom, domaćim pogačicama i kruhom od više vrsta žitarica. Učenici su uživali u zajedničkom druženju i najvažnijem obroku dana, pritom učeći o važnosti pravilne prehrane, zdravih navika i uravnoteženog doručka za uspješan početak školskog dana.
Učiteljice u PO Ljubač s učenicima su provele aktivnosti pod motom „Zdravo, a slatko“. Tijekom tjedna učenici su, uz podršku učiteljica, pripremali zdrave i ukusne slastice poput domaće „nutele“ napravljene od prirodnih sastojaka bez dodanog šećera te palačinki od heljdinog, bučinog i pirovog brašna, obogaćenih svježim i suhim voćem te medom. Osim u pripremi i degustaciji jela, učenici su sudjelovali i u kratkim edukativnim radionicama o važnosti doručka, pravilnom kombiniranju namirnica i zamjenama za nezdrave slatkiše. Tjedan je završio zajedničkim zdravim doručkom u kojem su svi mogli kušati pripremljene obroke i zaključiti da zdrava hrana može biti vrlo ukusna i zabavna.
Tjedan školskog doručka u PO Krneza započeo je u ponedjeljak uvodnim predavanjem učiteljice o važnosti doručka i pravilne prehrane. Učenici su razgovarali o tome kako doručak utječe na zdravlje, energiju i koncentraciju u školi te su analizirali svoje prehrambene navike, raspravljajući o tome koje su namirnice dobre za doručak, a koje bi bilo bolje izbjegavati. U utorak su pokazali svoju kreativnost kroz zadatak „Osmisli svoj super doručak“. Korištenjem raznih zdravih namirnica sastavljali su jelovnike za idealan doručak, pri čemu su njihovi prijedlozi bili i maštoviti i nutritivno vrijedni. Tijekom ostatka tjedna učenici su pripremali zdrave slastice poput pudinga od kakaa, chia sjemenki i jogurta te palačinki od pirovog i heljdinog brašna s domaćim namazom od lješnjaka i kakaa. Tjedan je završio zajedničkim zdravim doručkom i zahvalnošću za plodove zemlje, uz zaključak da zdrava prehrana može biti ukusna, raznolika i zabavna.
Učiteljice u PŠ Radovin provele su s učenicima nižih razreda i 5. razreda razne aktivnosti u sklopu kojih su pripremali palačinke od zobenih pahuljica s namazom od naribanih jabuka i oraha te topli napitak od biljnog čaja. Aktivnosti su provedene s ciljem promicanja zdravih prehrambenih navika i usvajanja pravilne prehrane među učenicima.
Učiteljice u PŠ Rtina zajedno s učenicima pripremile su ukusan i zdrav doručak. Donijeli su svježa jaja i domaću pancetu te ih zajedno pripremili u obliku mirisne kajgane. Uz kajganu učenici su uživali u svježem jogurtu, a za dodatnu svježinu i vitamine pripremljena je i šarena salata od zelenih listova, krastavaca i sočnih pomidora. Tijekom pripreme i zajedničkog obroka učenici su imali priliku sudjelovati u kuhanju, razvijati svoje kulinarske vještine te naučiti više o važnosti uravnoteženog i nutritivno bogatog doručka.
U projektu su sudjelovali učenici od 1. do 8. razreda matične škole, kao i učenici iz područnih škola Radovin, Rtina, Krneza, Ljubač i Jovići. Nositeljica projekta u školi bila je psihologinja Marija Lisica, u suradnji s učiteljicama razredne i predmetne nastave.





















































